utorak, 27. studenoga 2012.

Budimpešta

Budimpešta "kraljica dunava ", grad u kojem osjetite duh povijesti, grad koji svakako morate posjetiti.
Ali nemojte na 2 dana, vjerujte pre kratko je to.
Nazivaju je i sestrom grada Zagreba, ali po meni se baš i ne mogu mjeriti, Budimpešta je prava metropola, ogromna, izuzetno dobro povezana gradskim prijevozom i jednom riječju prekrasna.
Budim i Pešta dva grada spojena u jedan, Jedan na uzbrdici a drugi u nizini.


                                                         Lančani most ( Szechenyi lanchid )


Povezanost Osijeka i Budimpešte je loša, a od početka 12. mj nikakva, tj. ukidaju vlak.
Prvo smo se vozili do Belog Manastira, pa čekali vlak za Pečuh, i naposljetku vlak za Budipeštu.
Lokacija hotela na odličnoj poziciji, odmah ispred ulaz u crveni metro. Hotel je bio solidan ( Hotel Golden Park - kupili preko megapopusta ).

                                                              pogled sa našeg balkona 


Na balkonu smo se družili mi strastveni pušači :) Kad smo kod toga, tamo je pušenje zabranjeno u svim kafićima, na kolodvorima i sl.

Ostavili stvari u hotelu, i već je prošlo 3 sata, pravac metro i otišli prema centru.
Prvi dan smo prošli Vaci ulicom, božićnim sajmom, Lančanim mostom.













Na božićnom sajmu obilje svega, slatkiša, hrane, suvenira ali prilično visoke cijene.
Horda ljudi, većinom turisti, šire se mirisi gulaša, kobasica, bunceka i ostalih delicija.
Sjeli, pojeli, popili i sada je trebalo zasladiti :)

                                        oslikani zidovi u slastičarni  Auguszt cukrasda



                                                                     Doboš torta



           XC torta ( čokoladni mousse sa brandyem, na čokoladnom biskvitu sa slojem creme brulea



                      Korall ( mousse od šumskog voća na biskvitu od maslinovog ulja )




Ugodan ambijent i osoblje, pristojne cijene i ogroman izbor kolača, naš jedini problem je bio što smo došli pola sata prije zatvaranja pa je izbor kolača bio skroman jer je sve prodano, ali gledamo cjenik i popis torta da padneš u nesvijest :)


                                                                     Kasna večera



Drugi dan rezerviran za tržnicu i drugu stranu tj. Budim.
Tržnica je ogromna, velik izbor svega, na gornjem katu suveniri i nešto za pojesti s nogu.
Cijene suvenira jako visoke, mene je to baš neugodno iznenadilo.













Ja sam naravno pokleknula na slatkom ( palačinka s nutellom i višnjama ).

Od tržnice lagana šetnja preko Szabadsag hid ( Most slobode ) do Citadele.
Uspon do vidikovca je naporan za one loše kondicije :) Ali samo polako, ima dosta klupica za odmor i da dođete k sebi :)








Lakše se ipak spusti sa Citadele, i odmah dođete do uspinjače (Budavári Sikló), koja vas dovede na Várhegy, dio grada koji se nalazi pod zaštitom UNESCO-a,poznatijem kao brdo gdje se nalazi Budimski dvorac (Budai Vár), tj. Kraljevska palača.
U blizini Budimskog dvorca nalazi se i Matijaševa crkva (Mátyás-templom), i Ribarska tvrđava (Halászbástya).







Preuzeto s:http://www.putovnica.net/odredista/madarska/budimpesta

Preuzeto s:http://www.putovnica.net/odredista/madarska/budimpesta






Preuzeto s:http://www.putovnica.net/odredista/madarska/budimpesta



                                              Ribarska tvrđava (Halászbástya).



Preuzeto s:http://www.putovnica.net/odredista/madarska/budimpesta


                                                       Ribarska tvrđava (Halászbástya)


                                                      Ribarska tvrđava (Halászbástya)




                                                                   crkva sv. Matijaša




                                                                   crkva sv. Matijaša



                                                           odmor uz kavu i kolač 


Zaboravila sam ime restorana, ali uz samo šetalište na strani Budima, i gleda prema parlamentu.
Pristupačne cijene, izbor odličan ( i meso i riba ), kuhinja otvorena, cijeli restoran miriši.
Sve u drvu, čak i ogroman šank, baš topla atmosfera i baš mi je žao što nismo bili gladni, jer to je pravo mjesto za ručak.





U blizini našeg hotela je i shoping centar Arena plaza, tamo smo išli samo zbog Tesca, po neke grickalice, vodu, sok i sl.
Ja sam upiknula košarice za muffine ( stavila sam sliku na facebook ), a zapeli su mi za oko božićni tanjuri i sada mi je baš žao šta nisam kupila bar jedan .


Iznenađenje u Tescu je odličan izbor kolača, ja sam probala Zahericu i bila je baš fina :)


                                                                   Ima i cijelih torta 


                                                 Moj slatki zalogaj prije spavanja :)


I jutro prije odlaska, brzinski obizalak Parlamenta i Trga Heroja.


                                                    Pogled na Parlament sa Budima


                                                                        Parlament


                                                       Trg Heroja (Hősök tere)











Trgom dominira Milenijski spomenik, tako nazvan zbog obilježavanja tisućljetne obljetnice mađarskog doseljavanja. Ipak, u potpunosti je dovršen tek 1929. godine, kada je i dobio današnje ime.
U sklopu spomenika nalaze se statue sedam plemenskih vođa i mnogih drugih povijesnih ličnosti, među ostalima kralja Stjepana, Bele IV., Matijaša Korvina i Lajoša Košuta. Središnji dio spomenika zauzima 36 metara visok korintski stup, na vrhu kojeg se nalazi kip arkanđela Gabrijela. U podnožju je grobnica nepoznatog vojnika.
Europsku damu se svakako isplati posjetiti, nudi za svakoga ponešto. Od povijesti, termalnih izvora do gastronomije :)



Ps. imam i jednu novost, od sada sam samo ja na blogu, i razmišljam da li da mijenjam ime bloga
svaki vaš savijet ili prijedlog imena je dobrodošao :)
( Tortica, Ms Bakery, chocolate passion, sweet pages, sweets & treats By mateja ....... )


Broj komentara: 12:

  1. Bila sam još davne 1993 sa gimnazijom i od Budimpešte se samo sećam prelepog pogleda sa tvrđave i to je to. Nama su asocijacije na Budimpeštu na žalost vezane za ona grozna vremena kad se tamo išlo u nabavku hrane, a taj grad je božanstven i toliko istorije ima da zaista zaslužuje bar 7 dana za obilazak. Jeste li bili u Gerbeaud-u ili je ovo parče Dobošice iz druge poslastičarnice. Želja mi je tu da se omrsim.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Uh 7 dana bi bilo odlicno :) nazalost nije iz gerbaud slasticarne, imala sam zelju tamo otici i na sto mjesta ali je jednostavno premalo vremena:/ bio je i festival sira i vina koji nismo uspjeli vidjeti, ah drugi put :)

      Izbriši
  2. Budimpešta mi je posebno draga, još pre 12 godina sam bila 7 dana-to je bilo moje prvo samostalno putovanje i nikad neću zaboraviti koliko sam bila oduševljena.
    Posle sam odlazila na kraće i pravu si u potpunosti 2-3 dana za Peštu je premalo..
    Baš si me lepo podsetila...Fotke su divne:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je Budimpesta bas krasna i svasta se ima za vidjeti,,svakako cu opet otici ako se pruzi prilika :) drago mi je sa sam te podsjetila :)

      Izbriši
  3. Stvarno krasno izgleda grad. Bila sam tamo na usputnoj stanici na putu na maturalac u Prag. Možeš misliti kako mi je onda sve to bilo zanimljivo!?
    Ustvari tek sada vidim kako smo bedasti dok smo mladi.
    Valjalo bi ponoviti izlet sada kad sam malo pametnija.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja isto, jedan dan na putu za Prag, i ja se sjecam jako malo, gotovo nista ;) a ne kaze se bezveze "mladost - ludost " ;)

      Izbriši
  4. Draga, prekrasne fotografije i prekrasan grad!! Baš mi je drago što si se lijepo provela i što si nam prenijela dio doživljaja. Imala sam osjećaj kao da zaista kročim ulicama Budimpešte i obilazim sve te dućane, restorane i sajmove. O posjeti Božićnom sajmu samo sanjam :D I neka ti bude žao što nisi kupila tanjur, tako se i ja kajem kad je već kasno (najčešće kad dođem doma). Drugi puta kupi i ne žali :D

    P.s. što se tiče promjene naziva, meni se sviđa Sweet pages (by Matea) :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti;) bozicni sajmovi su krasni, ali onaj u Parizu mi je bio jos ljepsi:) ah ja uvijek pozalim kad tako nesto ne kupim, i kazem si drugi put cu drugacije i opet isto :) hvala ti na prijedlogu :)

      Izbriši
    2. :D U Parizu? :( Mislim da ću u Pariz otić više nego jednom sad kad mi to kažeš :D

      Izbriši
    3. da, prošle godine sam bila :) ajme, hodas, hodas i nema kraja :) najviše su me se dojmili štandovi sa čokoladom, onak u pločama, ogromne, svakako prelomljene i razne :)

      Izbriši
  5. lijepo si me podsjetila na budimpeštu. bila sam pije skoro pet godina i stalno pričam da trebam ponovno otići.
    prekrasne fotke i priča. hvala, draga

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala :) drago mi je da sam vas podsjetila, meni je Budimpešta stvarno prekrasna i sigurno ću opet ići :)

      Izbriši